söndag 2 augusti 2015

Jag har startat en friluftsblogg! Njut av naturen.

Kartläsning på soligt fjäll.

Karolina med Riksgränsen i bakgrunden.
Jag och min sambo har startat den gemensamma friluftsbloggen Njut av naturen för att inspirera fler att ta sig ut i naturen.

Jag har varit ute rätt mycket, tältat på vintern, toppturat med telemark, fjällvandrat, flugfiskat m.m. Min sambo har varit ute mindre, men är väldigt duktig på blommor, växter, fåglar och djur, hon är även duktig på att fota och kommer med en hel rad fräscha perspektiv och frågor som jag ställs inför.



Vi kommer därför skriva var sitt inlägg om större turer, för att ge våra olika perspektiv och tankar.

På Njut av naturen kommer det både finnas reseberättelser från turer, tips för att ta sig ut, exempelvis hur man kommer igång att plocka svamp eller hur man skapar ut sin egen karta.

I höst ska vi även göra äppelcider, det postas nog både postas här och där.

Det kommer även recept på utemat och recensioner av friluftsutrustning.

Titta gärna förbi!
Jag kommer fortsätta posta mina favoritrecept här på Den Vassaste kniven.
Tacos på fjället!

Pasta bolognese med utsikt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar