tisdag 3 juli 2012

Currykycklingröra

Currykyckling är en av mina favoriter när jag köper färdiga mackor, det är ju så gott! Men att göra egen är väldigt mycket godare det går snabbt och lätt att göra. Kyckling är lätt att grilla själv, det går ofta att köpa kycklingfiléer billigare än färdiggrillad kyckling, köp inte fryst grillad tärnad kyckling, den är både trist och dyr. När det blir kycklingmiddag brukar jag köra en hel påse filéer i ugnen, tärna ner och frysa in, just för att ha lättåtkomligt för sallader och röror. Äpplet är viktigt, både för den syrliga smaken och lite tuggmotstånd.

Currykycklingröra 5dl
  • 200g Grillad Kyckling i tärningar
  • 1dl Majonnäs
  • 1dl Creme Fraiche
  • 1dl Purjolök, finhackad
  • 1 Äpple Granny Smith finhackat
  • 1-2tsk Curry
  • 2msk Bostongurka
  • ev. Salt & Peppar
Blanda allt i en skål, smaka av med Salt & Peppar om det behövs. Äts på macka, förslagsvis på picknick!

2 kommentarer:

  1. Very good from the first bite! I went with 2tsk Curry. I tried it as a sandwich. Had to finish the sandwich before posting the comment :-)

    SvaraRadera
  2. Varit sugen på att prova röran sen jag läste inlägget. JÄTTEGOTT! Gott tugg från äpplet. :) Gick hem hos barnen (5 och 6 år) också vilket är ett stort plus! :)

    Mitt äpple, som jag var säker på var grönt, visade sig vara ett pink lady men hon åkte med ändå och syran från ett grönt äpple var väl just det enda jag saknade i röran. :)

    SvaraRadera